SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače znamená, že váš web sa môže i bez platenej reklamy dostať na vyššie priečky vo vyhľadávaní pomocou prepracovanej stratégie.
Odpoveď na otázku: Čo je SEO (search engine optimisation) vám prirovnám k mravenisku. Je to množstvo dielčej práce, ktorá dokopy tvorí dokonale fungujúci stroj. Vašu zoptimalizovanú webovú stránku so zvyšujúcou sa autoritou a kvalitnými spätnými odkazmi.
Najrýchlejšia cesta k tomu, aby ste sa dostali na prvé miesta v Googli, je Google Ads reklama. Dôležité je však pracovať aj na neplatených výsledkoch, nakoľko je množstvo segmentov, kde Google Ads nedáva zmysel, je neefektívny alebo z pohľadu konkurencie mimoriadne nákladný.
Tvrdenie, že je SEO zadarmo, by bolo však tiež klamlivé. A hneď na začiatku je dôležité upozorniť na fakt, že sa nedá garantovať rýchlosť rastu pozícií ani dosiahnuteľná pozícia. Google v súčasnosti deklaruje, že pozície v neplatenom vyhľadávaní ovplyvňuje viac ako 200 hlavných faktorov. I keď neexistuje konkrétny SEO návod a množstvo úkonov závisí od know-how SEO špecialitu a jeho overených postupov, nekvalitná optimalizácia môže vášmu webu a biznisu dokonca uškodiť.
Ako na SEO?
Na úvod vám vypracujem stručnú analýzu webu zadarmo, zhrniem vám najkritickejšie body vášho súčasného stavu a navrhnem konkrétnu stratégiu na rast pozícií pre váš projekt na základe vašich cieľov a mojich skúseností. V prípade potvrdenia podmienok spolupráce môžeme začať s konkrétnymi krokmi.
Hlavným výstupom bude komplexný SEO audit, ktorý bude obsahovať nasledovné:
- Technický audit (zhodnotenie technického stavu webu a všetkých štandardov, ktoré vyžaduje Google)
- Konkrétne odporúčania na vylepšenie technického stavu i používateľského komfortu, vylepšenie navigačných prvkov na stránke
- Analýza kľúčových slov (dokument pre tvorbu linkov, správnych názvov stránok, ale i pre tvorbu obsahu – blogov, pr článkov či samotných stránok)
- Návrh štruktúry webu – na základe analýzy kľúčových slov a technického auditu v prípade potreby navrhnem nové podstránky, logickejšiu štruktúru, ktorá bude aj v súlade s vyhľadávaním na internete
- Nastavenie meracích procesov – meranie neplatených pozícií, nastavenie analytics, meranie cieľov
- Návrh dlhodobej stratégie – spolupráca pri tvorbe obsahovej stratégie (články, blogy), linkbuilidng – odporúčania na získavanie kvalitných spätných odkazov
Koľko stojí SEO?
Jedna z kľúčových a najčastejšie kladených otázok je aká je cena za SEO. Odpoveď nie je tak jednoznačná, lebo ponuka je zostavená na základe náročnosti projektu, veľkosti webu či eshopu a predpokladaného rozsahu prác. Niektorí klienti potrebujú len SEO audit a jeho výstupy si zapracujú sami. Iné firmy zase vyžadujú komplexnú spoluprácu od auditu cez návrh dlhodobej spolupráce až po konzultácie. Cenová ponuka je tvorená vždy na mieru.