Reklama na internete má v súčasnosti už neuveriteľné množstvo podôb. A aj pomenovaní, pretože okrem pojmu online marketing sa udomácnili už aj pojmy digitálny marketing či digital marketing). Či už hovoríme o PPC reklame, SEO, sociálnych sieťach, natívnej reklame, banneroch, PR článkoch alebo videoreklame, každá z nich má svoje dôležité miesto v plánoch podnikateľov. Zorientovať sa v tomto svete je čoraz zložitejšie a cesta k zákazníkovi je neustále klukatejšia.
Pri výbere správneho formátu je kľúčové stanoviť si ciele a identifikovať súčasný stav. Až po splnení týchto podmienok viete správne rozhodnúť o vašej online stratégii. Dôležité je vedieť, že nie každá forma reklamy na internete je vhodná práve pre vás.
Klient A potrebuje zvýšiť povedomie o značke a mal by sa tak vydať úplne inou cestou ako Klient B, ktorý chce zvýšiť svoje pozície v neplatenom vyhľadávaní. Do toho príde Klient C a potrebuje okamžite vysoké pozície na Google a reklamu pre svoje Youtube videá. Každý z nich má iný cieľ, každý z nich má iné požiadavky a potrebuje individuálny prístup.
Skúsený marketér vás správne nasmeruje, pomôže vám s návrhom stratégie aj nastavením kampaní. Správny profesionál si s klientom nastaví reálne očakávania, zhodnotení jeho možnosti a navrhne optimálne riešenie v súlade s vašimi cieľmi.
Aké možnosti vám ponúka reklama na internete:
Google reklama
Zrejme najvyužívanejšia forma online reklamy. Cez Google Ads (donedávna ešte Google Adwords) si viete nastaviť kľúčové slová, aby ste prakticky okamžite zaujali popredné pozície. V obsahovej sieti Google nastavíte propagáciu bannerov s prakticky neobmedzenými možnosťami cielenia. Cez Google Ads rozhranie sa nastavuje aj Youtube reklama, čo mnohí podnikatelia netušia. Hlavnou výhodou je ppc model – platíte len za klik, nie za zobrazenia reklamy.
Facebook reklama
Propagácia na najväčšej sociálnej sieti v našich končinách ani zďaleka ešte nedosiahla na vrchol. Facebook marketing nie je len o pridávaní príspevkov a ich propagácii. Ponúka ďalšie zaujímavé možnosti ako videoreklamu, dynamický remarketing, dotazníky či špeciálne reklamy pre mobily.
Youtube reklama
Na Slovensku stále pomerne podceňovaná a prehliadaná forma propagácie. Mnohé firmy netušia, akou skvelou alternatívu k TV reklame môže byť. Platíte len za zhliadnutie a to už od 1 centu, vy si stanovujete, koľko denne utratíte a komu sa bude zobrazovať. Je to ideálny spôsob pre všetkých, ktorí tvoria videobsah, majú čo povedať svojej cieľovej skupine a v televízii si nemôžu dovoliť žiadny priestor. Pre veľké firmy je Youtube reklama výborná príležitosť na oslovenie zákazníkov, na ktorých nemajú dosah cez TV (táto skupina ľudí sa s pribúdaním rokov stále zvyšuje. Rovnako zvýšia dosah svojej marketingovej kampane na obrovské množstvo ľudí v krátkom čase.
Optimalizácia pre vyhľadávače
SEO je dôležitou súčasťou každého webového projektu. Každý klient by mal poznať stav svojho eshopu, zhodnotiť jeho výkonnosť a v spolupráci s odborníkom navrhnúť kroky, ktoré zlepšia pozície v neplatenom vyhľadávaní na Google. SEO je hotová alchýmia a vašu pozíciu ovplyvňuje vyše 200 faktorov. Vďaka správnemu nastaveniu webu a dlhodobej práci môžete ukrojiť z pomyselného koláča vyhľadávaní dôležitú časť aj pre seba.